Szkola z klasa 2,0 - edycja 2013


Idź do treści

zadania

Projekt 2.0 w ramach programu Szkoła z klasą 2.0
"Z TIKiem po zdrowie"


"Zdrowie, to nie dar niebios dany raz na zawsze.
Nad nim trzeba pracować i praca ta ma charakter pedagogiczny"

Maciej Demel.



Cele ogólne projektu:

1. Poszerzenie wiadomości dotyczących związku żywienia ze zdrowiem człowieka.
2. Kształcenie postaw prozdrowotnych.
3. Korzystanie z TIK podczas realizacji zadań projektu.
4. Doskonalenie pracy w grupach, zespołach przy wykonywaniu projektu.
5. Rozwijanie talentów i zainteresowań u dzieci.

osoby odpowiedzialne

treści zadania

zadania dla uczniów

Barbara Kosmala
Anita Huzarek – Gwardjak

Przepisy na zdrowe żywienie: „Gotuj z”.
Ćwiczenie formy wypowiedzi: przepis (składniki, sposób wykonania).graficzny.
Poprawność językowa, ortograficzna, interpunkcyjna.

Przygotowanie przepisu na potrawę.
Tłumaczenie przepisów na język angielski.
Przygotowanie folderu dwujęzycznego.
Nakręcenie filmu:: "Jak wykonać sałatkę grecką”.

Joanna Dębska

Ogródek EKO

Przygotowanie wiadomości na temat ziół wykorzystywanych do sporządzania potraw
Przygotowanie materiałów potrzebnych do zagospodarowania ogródka
Wykonanie fotorelacji, prezentacji multimedialnej lub filmiku z prowadzenia ogródka

Iwona Drozdowska – Orłowska,
Jolanta Żukowska

Licz kalorie.
Przeliczanie kalorii na dżule.ługiwanie się ułamkami przy określaniu normy żywieniowej na jeden dzień.
Zasady układania jadłospisu.

Opracowanie albumów z jadłospisami na tydzień dla 4 – osobowej rodziny.
Wykonanie plakatu na temat niezdrowej żywności iw niej konserwantów.

Magdalena Stafińska
Wojciech Pojęta

Sklepy ekologiczne.

„Jem eko!" - wyszukanie w Lublinie miejsc, gdzie można zjeść potrawy ekologiczne,
„Kupuję eko!" - wyszukanie miejsc, gdzie można kupić żywność i produkty ekologiczne.
„Grupa TiK" - nakręcenie filmu oraz przygotowanie prezentacji multimedialnej, dokumentującej odbytą wycieczkę do centrum miasta i okolic w poszukiwaniu miejsc, gdzie można zakupić oraz skosztować ekologiczną żywność.

Agnieszka Jędrzejowska, Justyna Michalska, Małgorzata Strzelec-Matuszkiewicz

Rusz się …

Wystawa zimowych dyscyplin sportowych-konkurs plastyczny dla klas 0-3 „Mój ulubiony sport zimowy”. Praca plastyczna przestrzenna.
„Nie siedź, rusz się”- pomysły na aktywne spędzanie wolnego czasu. Praca plastyczna w formie plakatu.
Tworzenie „Kodeksu małego kibica” w formie pisemnej i obrazkowej.
Prezentacja uprawianych przez uczniów różnych dyscyplin sportowych-pokaz na żywo. Ćwiczenia i zabawy ruchowe dla wszystkich uczestników pokazu.

Aleksandra Krzyżanowska, Zofia Dzięcioł

Wersal przy stole.

Wyszukanie niezbędnych informacji do przeprowadzenia zajęć, wyszukiwanie ciekawych książek,utworów literackich i muzycznych,stron internetowych dotyczących właściwego zachowania się przy stole.
„Warzywa w sztuce” – wyszukanie zinformacji na temat utworów literackich i muzycznych mówiących oAnaliza wiersza Jana Brzechwy „Na straganie” – samodzielne wyszukanie przez uczniów i wspólne omówienie informacji na temat wartości odżywczych „bohaterów” wiersza i ich pozytywnego wpływu na organizm człowieka. Zapoznanie z prezentacją multimedialną na temat zdrowego żywienia dzieci w wieku szkolnym.
Przygotowanie z grupą uczniów prezentacji multimedialnej połączonej z prezentacją muzyczną nt. zasad właściwego zachowania się przy stole oraz testu wyboru będącego sprawdzeniem wiedzy z tego zakresu.
Przygotowanie scenariusza przedstawienia pt.”Na śniadanie” nawiersza Jana Brzechwy „Na straganie” – wybór dialogów przez uczniów, układanie własnych tekstów obejmujących elementy zdrowego żywienia, podział obsady aktorskiej wśród uczniów.
Przygotowanie scenografii i oprawy muzycznej do przedstawienia „Na śniadanie”: tworzenie muzycznych „wypowiedzi”, wybór fragmentów muzycznych z baletu Piotra Czajkowskiego „Pietruszka”, przygotowanie scenografii i kukiełek (kukiełki wykonane ze świeżych warzyw, inspirowane pomysłami zfotografii).
Przeprowadzenie zajęć edukacyjnych na temat zasad zachowania się przy stole w oparciu o prezentację muzyczną, multimedialną, karty pracy zawierające „stołowe zgadywanki ” (wierszyk, rebus, krzyżówka, zgaduj- zgadula, wykreślanka) oraz test wyboru.
Pokaz składania serwetek iłowego nakrycia stołu, połączony z ćwiczeniami praktycznymi i próbą odczytania „mowy sztućców”.
Wykonanie zdjęć w czasie prezentacji poszczególnych działańi stworzenie z grupą wybranych uczniów filmu w programie Movie Maker z podkładem muzycznym w wykonaniu uczniów;
Nagranie przedstawienia „Na śniadanie: nagranie przez uczniów dubbingu, ścieżki dźwiękowejdo przedstawienia, obsługa sprzętu, nagranie „wizji” przedstawienia, połączenie ścieżki wizualnej ześcieżką audio, obróbka klipu filmowego.

Klaudia Gołoś
Izabela Litwin

Szkoła zdrowia dla rodziców.

Trzy spotkania z rodzicami przed planowanymi zebraniami:
Zdrowe śniadanie.
Aktywność ruchowa.
Aktywne wakacje.

Justyna Wiśniewska, Justyna Iwanicka

Zdrowo jemy dłużej żyjemy.

Rola podstawowych składników odżywczychzdrowia – bloki produktówwłaściwego odżywiania się dzieci w młodszym wieku szkolnymprzygotowania zdrowych posiłków : drugie śniadanie, desery

Zajęcia edukacyjne na temat zasad zdrowego żywienia na podstawie prezentacji multimedialnej „Zdrowo jemy – dłużej żyjemy” (piramida zdrowego żywienia, poznanie składników, które negatywnie i pozytywnie wpływają na ich rozwój i zdrowie w przyszłości ), nauka piosenki „Witaminki” oraz „ Smaczne warzywa” słowa i muzyka T. Wójcik; muzyczne zabawy aktywizujące; wyszukiwanie konkretnych, zdrowych przepisów na drugie śniadanie i desery w książce, Internecie;
Praktyczne przygotowanie i spożycie drugiego śniadania – „ Kolorowa i zdrowa kanapka” oraz „ Wielosmakowe twarożki” (marzec – kwiecień );
Praktyczne przygotowanie iżycie deserów
(odwieczorków ) – „Kolorowy wąż” oraz „ Owsiane ciasteczka”;
Wykonywanie zdjęć w czasie przygotowania posiłków i stworzenie z grupą wybranych uczniów filmu wMovie Maker zładem muzycznym wuczniów;

s. Maristella Lucyna Zgrzendek

Wielkopostne izwyczaje żywieniowe dawniej i dziś.
Historia tradycji związanych z Wielkim Postem i Świętami Wielkanocnymi.
Współczesna postawa rodzin Katolickich w przeżywaniu Świąt Wielkanocnych

Przygotowanie prezentacji multimedialnych: Zwyczaje żywieniowe Wielkopostne, Zwyczaje żywieniowe Wielkanocne.
Przygotowaniefolderu i Wielkopostne i zwyczaje żywieniowe dawniej i dziś.


Powrót do treści | Wróć do menu głównego