10 czerwca 2016 r. w Szkole Podstawowej nr 30 im. Króla Kazimierza Wielkiego w Lublinie odbyło się spotkanie w formie warsztatowej dla uczniów i ich rodziców, które poprowadziła p. Joanna Poniatowska - trener programowania w języku Scratch.
Celem warsztatów było:
• Zainteresowanie uczniów i ich rodziców programowaniem, wprowadzenie do stosowania algorytmów oraz samodzielnego szukania rozwiązań, zachęcenie do twórczego spędzania wolnego czasu z dziećmi.
• Zachęcenie dzieci i rodziców do tworzenia programów edukacyjnych w języku Scratch, w którym szybko można osiągnąć efekt programowania.
Rodzice zobaczyli w jaki sposób ich dzieci uczą się programowania z wykorzystaniem intuicyjnego języka Scratch, dostępnego z poziomu przeglądarki internetowej.
Podczas warsztatów rodzice wspólnie z dziećmi tworzyli grę logiczną Zgadnij liczbę.
Na początku wszyscy dyskutowali:
• Jak mogłaby działać gra polegająca na zgadywaniu liczby wylosowanej przez komputer.
• Jak powinien reagować program na udzielenie poprawnej i błędnej odpowiedzi.
• Jak odpowiedź udzielona przez program może naprowadzić gracza na właściwy wynik.
Wszyscy stwierdzili, że program powinien informować o tym, czy podana liczba jest mniejsza czy większa od wylosowanej.
Po tych uzgodnieniach i ustaleniu algorytmu gry uczniowie rozpoczęli jego implementację w programie Scratch.
Więcej na blogu Rodzice z Klasą

 

pixiz-19-06-2016-14-02-42 pixiz-19-06-2016-14-08-57 pixiz-19-06-2016-14-12-06 free jquery lightboxby VisualLightBox.com v6.1